måndag 2 april 2012

Svinhugg

Ni kanske tycker att det är ett konstigt namn på det här inlägget, men det kommer sig helt enkelt av den bok jag idag vill tipsa om. Svinhugg av Marianne Cederwall. Nu har jag kommit in i en läsperiod igen och det gillar jag.


Den här boken och efterföljaren Svartvintern fick jag av maken i julklapp. Han ville överraska med några bra pocketböcker och hade mailat Bokus och fått hjälp. Det är kärlek det!

Svinhugg är en riktigt bra bok som jag verkligen kan rekommendera. Det är en rolig och underhållande bok om vänskap, hämnd och uppgörelse. Riktigt härliga personporträtt och huvudpersonerna Mirjam och Hervor är så olika och gör historien riktigt bra. Vill ni läsa mer om vad boken handlar om kan du bland annat göra det här, det är ju så olika hur mycket man vill veta om handlingen innan man läser boken.

Själv läser jag just nu uppföljaren Svartvintern och jag återkommer med en recension när den är utläst.

Må gott!
kram Annika

2 kommentarer:

  1. Vad bra ska lägga den på minnet... Har bokat kråkflickan på bokbussen så den är på väg. Nu läser jag Lärljungen av Hjort-Rosenqvist. En bra deckare!
    Kram Theresia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul med lite boktips emellan varven! Lärljungen ska jag lägga på minnet till nästa gång jag shoppar pocketböcker. I dag fick jag hem lite nya böcker jag längtar efter att få läsa.
      kram Annika

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...